September 2, 2009

Abang..........jangan main mercun

"abang.................. jangan main mercun, bahaya, jangan main dekat rumah adib, bising laaaaaa"




Yaaa itu laah kata-kata anakda ku semalam kepada anak-anak jiran :-)

berulang kali dia ulang ayat itu, aku kat dapur tersengih je mendengar.

Walaubagaimanapun ku pasti anak-anak jiran tidak akan mendengar suara lunak merdu anak teruna ku kerana dia hanya menjerit dari dalam rumah..
yang pasti suaranya tidak sekuat mana di samping cerita Dibo terpasang.



Anak teruna saya, kurang berani bermain api bunga api, apatah lagi mercun.
(Jimat duit mak tak payah beli bunga api)

Kalau balik kg sepupu sepapat hatta mak budak bersuka ria perabih duit bakar bunga api, dia akan tengok dari jauh......


kita tengok laa tahun ni camne....

3 comments:

Fid said...

anak aku beriya suruh aku kol polis mai ambik org main mercun

Mama Adib said...

ooh anak aku tak tau boleh panggil polis ha ha

tapi adib memang penakut.. org main mercun kat luar,dia mesti suruh aku tutup pintu tingkap rapat-rapat

Fid said...

mamaadib
anak aku pun dia takut bunyik mercun tu dia kata "cabut perut dia kalau dengar'