April 22, 2009

NAMA SAYA ADIB!!

Nama saya adib
sila panggil saya adib
saya tak suka kalau mama nak panggil saya atau ganti nama saya dengan
  1. abg long
  2. along
  3. abg adib

sebab nama saya ADIB.

mama kata nanti saya akan dapat baby, saya suka ,sebab nanti saya akan dapat baby xxxxx , tiap hari saya tengok perut mama makin besar.

mama pun tunjuk rupa bb xxxxx kat saya, ala gambar mcm kat blog mama tu.

saya suka letakkan telinga dekat perut mama.

tapi perut saya pun ada bb jugak, lepas saya letak telinga kat perut mama, mama kena letak telinga dia kat perut saya pulak.

sejak akhir-akhir ini mama suka panggil saya

  1. abang adib
  2. abg long
  3. along

huh saya tak suka.

mama cakap, nanti baby xxxxx nak panggil adib apa nanti

saya cakap "panggil ajer la adib"

mama cakap "tak boleh, adibkan abang, kena la panggil abang adib"

saya bukan abang, saya Adib.

tak suka! tak suka!


5 comments:

ar.nie said...

Saya kan, sampai Humaira dah lahir pon panggil Hakim "adek" lagi... Then, lepas 2-3 minggu pastuh, baru start panggil "Hakim"... Awal2 panggil dier "abang", dier pon marah juga, menafikan dier bukan "abang"... :p

Ntah camner, skrg dah buleh panggil dia "abang Hakim"... hihi...

MommyDania said...

crisis! agaknye dia igt abang tu nama kut, bkn panggilan. paham ke?

Mama Adib said...

arnie

keh keh ku pun harap dah slamat keluar adik dia nanti, dia akan menjadi abg adib

MD
itu ler, rasanya dia ingat abang tu nama, bukan panggilan / tanda hormat

eZa said...

my son really loves his nickname. smpaikan orang ty "what's your name?", he'll simply replies "abang". hehehe ;) & suke membahasakn dirinye "abang"... nnt adib biasa la tuh ;)

Mama Adib said...

itu ler, tapi saya tetap akan panggil adib,
"abg adib"
orang kata nama panggilan itu doa.