March 3, 2009

Sanggup ke anda??



aku ni sebenarnya tak berapa suka bercakap tentang orang lain atau anak orang. (mengutuk orang)




tapi perkara semalam memang membuatkan aku jadi seorang penyibuk, siap jadi paparazzi, cuba curi snap gambo dari jauh. keh keh nak zoom ku takut mak dia perasan, natikan tak pasal2 ku kena pelangkup.


aku tengok dengan mata kepala aku sendiri, hu hu budak tu ku rasa dlm umur 5-6 tahun kut, sbb baju yang dia pakai adalah baju sek tadika. (melayu)
rambut dia sebijik cam gambo itu, maaf le ku snap kat petronas smlm tak clear terpaksa replace dgn gambo lain.
tengok mak bapak pakaikan anak lelaki diaorg rantai pun ku geleng kepala, ini tolong buat rambut cam gitu.
Mungkin mak bapak budak tersebut suka-suka dan merasa bangga anak dia lain dari yang lain, hu hu entah kalau dari kecik kita dah ajar , dah besar jadi mat rempit, bohjan bagai memang tak boleh nak salahkan anak lagi.


6 comments:

Mrs Noba said...

tak sanggup [full stop]

eZa said...

saye mmg x sanggup! sian tgk anak2 di'buat' cenggitu. kecik2 dh mcm tuh. dh besa nnt nk jadi pe?? isk! so sad... :(

Mama Adib said...

Mrs Noba / Eza

itu ler.tak terkata den

rizza said...

mak pak zaman le ni yg mana suka amat kebaratan hingga sanggup buat gitu... malang la budak tu hehe kesian...dapat mak pak gitu

Mama Adib said...

rizza

itu ler.. sian kat budak tu

Anonymous said...

tu versi budak lelaki, kalau budak pompuan di kaler2 jugak rambutnya..masuk darjah satu , masa 1stday cikgu pun pesan, mak2 /ayah2 sila itamkan semula rambut anak2....itu jiran aku yg citer..