March 31, 2009

Papaya

dah lama ku tak beli papaya, biasanya kalau terasa nak makan beli jer sepotong yang d jual kat kedai-kedai.

semalam ku beli sebiji di pasar malam, dua inggit je sebiji berbanding seringgit sepotong papaya.

Balik jer mak terus bersemangat kupas papaya, ingat nak letak dalam pt ais biar lagi yummy memakannya.

adib : mama apa tu
mama : ini la papaya
adib : ooo yang tangan besar tu yea
mama : bukan itu orang, ini buah papaya, adib nak tak, sedap ni
adib : tak nak, nati tangan adib besar macam papaya.
hu hu hu

lepas potong sampai sudah dia tak nak makan.

8 comments:

miz_eda said...

itu cerita pepaya kan? bukan papaya..

hebat penangan Mr Pepaya nih rupanya

Mrs Noba said...

adoi..kah kah!
tak gamak dia nak makan kot?

mamaDhea said...

kahkahkah.. hebat tak hebat laa penangan Mr. Pepaya nih.. ahaks!

Fara said...

Berkesan btul citer pepaya tuh...:)

rina said...

kuat sungguh penangan pepaya...

Mama Adib said...

Mizeda

yaa itu cerita ler buatkan anakku gerun nak makan papaya.

Mrs Noba
kui kui kui, anak aku payah skit cuba benda baru

Mamadhea
itu ler dia boleh sinonim Mr Pepaya dgn papaya yang ku kupas tu.

Fara
bagi aku tak berkesan sbb anak aku tak nak makan.
kalau berkesan mesti dia teruja nak makan biar sihat dan kuat cam papaya keh keh

rina
ya sangat kuat, padahal idak ler kami anak beranak tengok sangat cerita tu, sesekali jer layan.

Mrs. H said...

anak aku pun punye la terikut sgt ngan pepaya tu smpi boleh buat2 mata terbeliak n kelip2 mcm pepaya tu nak transform ke tgn betik tu.. haduiii...

Mama Adib said...

Mrs H

sabar je laa he he