March 24, 2009

Apa yang saya masak makan semalam

semenjak preggy daya M aku makin membuak bab bab memasak terutama waktu weekday.

salah satu sebab yang tukang makan aku dgn adib sahaja (cam tak baloi nak basuh periuk bagai)
semalam sebenarnya tiap hari laa my adib memang tak suka pergi pasar malam dan sewaktu dgnnya. dia lebih suka ku ambil dia kat school dan terus balik rumah


oleh kerana semalam dia menyatakan ayat yang sama, "tak mau pergi pasar malam" dan jam pun dah menunjukkan 6 lebih ,oooh Sepak Q yang menyebabkan ku bersetuju dengan pendapatan pendapat anakku



sampai rumah maknya cepat2 membuka 2 tv, satu untuk adib, satu untuk aku.


semasa sesi menonton itu ku lihat anakku mula merapu , di buka pt ais, coklat, kalsium, gula gula,gula gula, gula gula roti dan segala benda merapusegala gula-gula hasil pemberian org semasa pi kenduri kawin di dalam peti ais dia tibai. lepas satu satu.


ku dah agak mesti lapar, ku nak berenti beli nasi kat pasar mlm berlagak, tak mau g.
apapun ku tetap mantain melayan itu sepak Q.
habis jer citer, pi solat, ku mula buka langkah nak masak.
hu hu nak masak apa, kat umah ni mana ada simpanan lauk pauk.
yang ada telur rebuskenduri (hmm my adib tak suka telur)
ooh ada sardin setin.
ku pun masak ler itu sardin sahaja.


muah muah muah abih sepinggan nasi my adib kerjakan. tak sesia mama masak.



pst : soalan aku , awat zaman sekarang pi kenduri jer depa akan bagi gula2.. uwaaaaa ku cukup tak suka. berlambak kat peti ais aku.

tip : ada satu kenduri kawin ku pi ,depa bagi buah epal. muah muah muah mak suka bangat, berebut-rebut makan epal dengan my adib.

6 comments:

MommyDania said...

aku xpreggie pun agak malas. tp gagahkan jugak la demi keluarga. cehh! aku penah tgk orang dpt bunga kantan kt kenduri. ???

Mama Adib said...

ha ha lagi lawak, bunga kantan??

best tu,kalau dalam kuah laksa penang memang berebut2 mencarinya.

mommysarah said...

sama ler kita. M tu berganda2. masa preggy sarah, rajin banget masak. tp kali nie, rajin sungguh makan kat kedai. hehehe...

Mama Adib said...

sarah

he he saya sblm preggy pun tak rajin sangat pun masak ;-)

Marisa said...

mmg... dapat je gula2... aku bawak pi ofis bg kat budak2 ofis... laju je depa

Mama Adib said...

Marisa
kat opis aku ni ada 3 org jer termasuk aku,

aku tak suka gula2, depa dua org tu lagi kaki tak mkn hu hu

sesekali anak saudara aku mai laju la skit benda2 tu d habiskan