January 9, 2009

Kaya

tertarik dengan posting mrs Noba pasal orang kaya ku pun teringat lak kisah aku dengan adib.

Semenjak dua menjak ni perkataan kaya kerap di gunakan dalam perbualan kami. objektifnya nak dia faham ( alasan) mama tak mau beli lagi keh keh (ke di anggap menipu ni)

Story 1

adib : mama adib nak thomas
mama : hmm mama tak de duit laa adib, thomas kan mahal
adib : kenapa mama takde duit
mama : mama tak kaya lagi laa, mamakan kena kerja, bila mama g kerja lama- lama mama akan kaya laa


Story 2
adib :mama adib nak gula
mama :gulaa.. mama takde duit laa sayang
adib : oo mama tak kaya lagi yea
keh keh padahal masa tu aku kat kaunter nak membayar sah sah le mampu byr gula2 tak sampai seringgit ituh

Story 3
adib :mama adib nak makan kfc
mama : alaa adib tunggu laa abah balik
adib :oo abah kaya eee
mama : aa abahkan keja lama2 jadi dia lebih kaya dari mama
adib : tapi maa abah cakap mama lagi kaya "wink"

Story 4
mama :esok adib kena bangun awal tau
adib : alaa
mama : bangun la awal mama asyik lambat je g kerja
adib : hmm nati mama kaya ke maa
mama : aaa
adib : oo nanti mama boleh laa beli gula dan thomas untuk adib yea maa
mama : boleh tapi adib kena la pergi school, mama pergi keja, lepas tu pergi school lagi dan lagi
adib : ooo

2 comments:

Mrs Noba said...

dia dah paham la maksud kaya tu apa ek?
chomel!!! :D

Mama Adib said...

ntah huhu yang pasti bagi adib bila mama kaya mama akan belikan thomas dan gula2
harap2 aku boleh laa melambatkan sikit kekayaan aku d mata adib