December 17, 2008

hati hati d escalator - kisah benar

semalam aku g k4 wangsa maju.. dari jauh aku dah dengar suara budak meraung.. biasa laa mak kan kaki sibuk sikit pi la tengok..

Budak tu ku ingat dalam umur 9-12 tahun kut..Jatuh terlentang seluar dan punggung dia tersepit kat escalator..
sian budak tu.. pakai jeans tu.. mak siap fikir kat budak2 lagi kesian almaklum biasanya todler pakai seluar biasa jer

nak tarik keluar tak boleh.. panggil pihak k4 reversekan balik escalator tu..

hu hu kecut kejap aku.. my adib terus jadi baik.. tak berani nak lari2 kat escalator

sms kat kakak aku boleh dia tanya ada amik gambo tak.. keh keh aku snap gambo kang tak pasal2 kena pelungkup kat mak budak tu kang.. orang tengah kalut gt.. tak terfikir nak ambik gambo

paling sian kat budak tu laa dia tengah sakit mak dia tak henti2 marah kat anak dia.. tanya kenapa jatuh tak bangun cepat2.. bagi aku better kita tenangkan anak kita dari marahkan dia yang tengah mengerang kesakitan tu

2 comments:

Arif Iskandar said...

aduuuiii...

mak paling gerun dengar citer nie.Arif suka sgt main escalator. kalu naik tu taknak kite pegang. hope bleh beri pengajaran spy lebih berhati2.

mama adib said...

itu laa dia
anakku pun sekarang cukup perasaan besar tak mau pimpim tangan

tapi lepas tengok kejadian itu my adib memang sopan yang amat d carefour