March 10, 2009

bayam berkuah ribena

sabtu lepas d sebabkan aku kerja, adikku yah menjadi tuan rumah dan masak2 untuk makan tengahari di rumahku.
sepulangnya aku dari kerja kitaorg cepat2 menghidang makanan dan ready untuk makan.
lapar lapar.


mama : mama letak sup ni yea (my adib apa kuah pun dia panggil sup)
adib : hmm mama kenapa letak ribena dalam sup
mama : "wink"

he he aku biasanya masak bayam kejap je, lepas masak terus makan, jadinya kuah dia tak sempat merah, adik aku dia masak lama, kuah bayam tu menjadi merah looo.

6 comments:

mimielola said...

Oh yes. Anak aku pun. Apa juga kuah, dia panggil sup. Apa juga gulai (yg bersantan), dia panggil kari. ;)

Mama Adib said...

anak aku semuanya sup, kari ke, gulai ke, kuah percik ke semuanya sup he he

lagipun mama dia banyak masak sup dan sayur air jer dari kari mari

eZa said...

byk tul perumpaan anak2 skang kan. mcm2.. hehehe :)

eZa said...

perumpamaan* ampunnnn... :D

::Umi Sufira:: said...

hehehe..bijaknya adib!;)

Mama Adib said...

eZa

yaa budak2 sekarang perumpaan canggih canggih, tak terkata aku

Umi sufira

he he nasib baik berkuah ribena pun dia nak jugak